Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Η HP επέλεξε τον Πειραιά


Νέες προοπτικές ανάπτυξης για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και την ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών της ΤραινΟΣΕ σηματοδοτεί η απόφαση του αμερικανικού κολοσσού Hewlett Packard (HP) να διακινεί διά θαλάσσης τα προϊόντα της προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, από την προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ ΑΕ), θυγατρική της κινεζικής Cosco και σιδηροδρομικά από την ΤραινΟΣΕ.
Οπως ανακοινώθηκε, η HP έχει καταλήξει σε κατ' αρχήν συμφωνία με το terminal της Cosco στον Πειραιά για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος του χρόνου. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης, στον Πειραιά.
Η συνεργασία μεταξύ της Hewlett Packard, της Cosco και της ΤραινΟΣΕ έρχεται σε μία κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα μας, στέλνοντας ένα ισχυρό θετικό μήνυμα που δείχνει πως η Ελλάδα αρχίζει να ανακτά τη θέση της ως ελκυστικός επενδυτικός προορισμός. Αυτό αποτυπώνεται και στη δήλωση του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος μετά τη συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των τριών εταιρειών δήλωσε ότι η συμφωνία «αποτελεί μία ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτήν την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».

ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΛΕΓΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αμερικανικός κολοσσός επέλεξε το λιμάνι του Πειραιά, λόγω των αναβαθμισμένων υπηρεσιών που παρέχει πλέον η προβλήτα ΙΙ, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ ΑΕ, και της οικονομίας που θα επιτυγχάνει στα καύσιμα. Και αυτό γιατί, μετά τη σημαντική αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων, οι εταιρείες έχουν μειώσει τις ταχύτητες των πλοίων τους, με αποτέλεσμα ο χρόνος μεταφοράς των προϊόντων να έχει σχεδόν διπλασιασθεί, με αποτέλεσμα να αναζητούνται εναλλακτικοί σταθμοί μεταφοράς. Στελέχη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας σημείωναν ότι με την υπογραφή και της τελικής συμφωνίας, ο Πειραιάς θα γίνει και επίσημα «σημείο εισόδου» για τη μεγάλη πολυεθνική, η οποία δεν επέλεξε τα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας, ενώ, παράλληλα, τα φορολογικά οφέλη για την Ελλάδα θα είναι τεράστια. Αντίστοιχα, αυξημένα έσοδα αναμένονται και για την ΤραινΟΣΕ, που επιδιώκει τη σημαντική ενίσχυση των εμπορευματικών της μεταφορών. Κομβικής σημασίας για τη συνεργασία με την ΗP θεωρείται η παράδοση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού στο Ικόνιο με το Θριάσιο και, κατ’ επέκταση, με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία θα γίνει έως το τέλος του χρόνου. Μάλιστα, τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να πραγματοποιηθούν από τις 15 Δεκεμβρίου, ώστε στη συνέχεια η γραμμή να παραδοθεί στην ΤραινΟΣΕ για τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Η μεταφορική δραστηριότητα της HP
Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή και, όπως τονίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών, η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρείες παρόμοιου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Απω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μία τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου έως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα νέες θέσεις εργασίας. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Απω Ανατολή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι σε περίπτωση που η HP επιδείξει και εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στον Πειραιά, πολλές ακόμη είναι οι εταιρείες που θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.

Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης του κ. Σαμαρά με την αντιπροσωπεία της Hewlett Packard (HP) με επικεφαλής τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της ΗΡ κ. Tony Prophet και της Cosco με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του PCT κάπτεν Fu Cheng Qiu Fu, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης και ο πρόεδρος της ΤραινΟΣΕ κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος ζητήθηκε να διευθετηθούν από ελληνικής πλευράς τα όποια προβλήματα παρατηρούνται στον εκτελωνισμό των φορτίων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου