Τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν αρκετά παραδείγματα μικρών ελληνικών
εταιρειών που δραστηριοποιήθηκαν με επιτυχία στον χώρο των εφαρμογών για
«έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smartphones) τόσο στην Ελλάδα όσο και στο
εξωτερικό. Τα παραδείγματα αυτά έτυχαν της προβολής από τα μέσα
ενημέρωσης και, όπως πολλές φορές συμβαίνει στη χώρα μας, το αποτέλεσμα
είναι να υπάρχει «μανία» με τη δημιουργία apps (όπως προτιμούν οι
δημιουργοί λογισμικού να αποκαλούν τις εφαρμογές για smartphones). Και
μάλιστα για τη δημιουργία apps που απευθύνονται σε απλούς χρήστες
φορητών συσκευών.
Η συγκεκριμένη τάση έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε μία νέα επιχείρηση (το αποκαλούμενο start-up) να θεωρείται συνυφασμένο με τη δημιουργία ενός app, που θα γίνει δημοφιλές στις πλατφόρμες της Apple ή της Google. Και, φυσικά, όλοι αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι το μόνο που απαιτείται για να γίνουν πλούσιοι και διάσημοι είναι να δημιουργήσουν ένα καλό app. Μόνο που αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών Canalys, μόλις 25 εταιρείες λογισμικού, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με παιχνίδια, παίρνουν το 50% των εσόδων από apps στις πλατφόρμες της Apple (iPhone) και της Google! Και τα έσοδα δεν είναι τεράστια, καθώς συνολικά αυτές οι 25 εταιρείες είχαν πωλήσεις 60 εκατ. δολαρίων τον περασμένο Νοέμβριο.
Η ζωή ενός δημιουργού app δεν είναι καθόλου εύκολη και σύμφωνα με μία άλλη μελέτη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, είναι μονοψήφιο το ποσοστό των δημιουργών που μπορούν να ζήσουν μόνο από apps.
Πρακτικά, η δημιουργία ενός app μοιάζει με τη συγγραφή ενός βιβλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες βιβλία ετησίως φθάνουν στα ράφια των βιβλιοπωλείων, ελάχιστα, όμως, είναι εκείνα που έχουν πωλήσεις τέτοιες, που θα επιτρέψουν σε έναν συγγραφέα να ζήσει αποκλειστικά από τη συγκεκριμένη ενασχόληση.
Σύμφωνα με Έλληνες δημιουργούς λογισμικού, η επιτυχία ενός app έχει σχέση πολλές φορές με την τύχη. «Πρέπει να είσαι στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή», σημειώνουν, και προσθέτουν ότι πλέον χρειάζεται να συνεργάζεσαι με έναν «εκδότη», δηλαδή μία εξειδικευμένη εταιρεία που αναλαμβάνει την προώθηση και το μάρκετινγκ του app που έχεις δημιουργήσει. Και πάλι, όμως, με δεδομένο ότι στο App Store της Apple και στο Google Play υπάρχουν περισσότερες από 700.000 εφαρμογές, είναι προφανές ότι είναι πολύ εύκολο να «χαθεί» ένα app.
Ευκαιρίες, φυσικά, και υπάρχουν. Απλώς, δεν είναι απαραίτητο ότι βρίσκονται αποκλειστικά στον χώρο των apps για καταναλωτές. Την τελευταία διετία υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για εξειδικευμένες εφαρμογές για φορητές συσκευές που χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις. Η δημοσιότητα που θα λάβει κάποιος δημιουργός για μία τέτοια εφαρμογή ενδεχομένως να είναι μικρότερη έως ανύπαρκτη, αλλά τα έσοδα μπορεί να είναι πολύ πιο ικανοποιητικά.
Δημήτρης Μαλλάς
dmallas@pegasus.gr
Η συγκεκριμένη τάση έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε μία νέα επιχείρηση (το αποκαλούμενο start-up) να θεωρείται συνυφασμένο με τη δημιουργία ενός app, που θα γίνει δημοφιλές στις πλατφόρμες της Apple ή της Google. Και, φυσικά, όλοι αυτοί οι νέοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι το μόνο που απαιτείται για να γίνουν πλούσιοι και διάσημοι είναι να δημιουργήσουν ένα καλό app. Μόνο που αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών Canalys, μόλις 25 εταιρείες λογισμικού, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με παιχνίδια, παίρνουν το 50% των εσόδων από apps στις πλατφόρμες της Apple (iPhone) και της Google! Και τα έσοδα δεν είναι τεράστια, καθώς συνολικά αυτές οι 25 εταιρείες είχαν πωλήσεις 60 εκατ. δολαρίων τον περασμένο Νοέμβριο.
Η ζωή ενός δημιουργού app δεν είναι καθόλου εύκολη και σύμφωνα με μία άλλη μελέτη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, είναι μονοψήφιο το ποσοστό των δημιουργών που μπορούν να ζήσουν μόνο από apps.
Πρακτικά, η δημιουργία ενός app μοιάζει με τη συγγραφή ενός βιβλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες βιβλία ετησίως φθάνουν στα ράφια των βιβλιοπωλείων, ελάχιστα, όμως, είναι εκείνα που έχουν πωλήσεις τέτοιες, που θα επιτρέψουν σε έναν συγγραφέα να ζήσει αποκλειστικά από τη συγκεκριμένη ενασχόληση.
Σύμφωνα με Έλληνες δημιουργούς λογισμικού, η επιτυχία ενός app έχει σχέση πολλές φορές με την τύχη. «Πρέπει να είσαι στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή», σημειώνουν, και προσθέτουν ότι πλέον χρειάζεται να συνεργάζεσαι με έναν «εκδότη», δηλαδή μία εξειδικευμένη εταιρεία που αναλαμβάνει την προώθηση και το μάρκετινγκ του app που έχεις δημιουργήσει. Και πάλι, όμως, με δεδομένο ότι στο App Store της Apple και στο Google Play υπάρχουν περισσότερες από 700.000 εφαρμογές, είναι προφανές ότι είναι πολύ εύκολο να «χαθεί» ένα app.
Ευκαιρίες, φυσικά, και υπάρχουν. Απλώς, δεν είναι απαραίτητο ότι βρίσκονται αποκλειστικά στον χώρο των apps για καταναλωτές. Την τελευταία διετία υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για εξειδικευμένες εφαρμογές για φορητές συσκευές που χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις. Η δημοσιότητα που θα λάβει κάποιος δημιουργός για μία τέτοια εφαρμογή ενδεχομένως να είναι μικρότερη έως ανύπαρκτη, αλλά τα έσοδα μπορεί να είναι πολύ πιο ικανοποιητικά.
Δημήτρης Μαλλάς
dmallas@pegasus.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου